ציוד קיקבוקס – המדריך המלא

כפפות אגרוף "Magen" פרו דמוי עור – שחור זהב

מידע אודות קיקבוקס

הקיקבוקס הינו אחד מסוגי הספורט הנפוצים ביותר בענף אומנויות הלחימה. מקורו של הקיקבוקס הוא יפן, שם התהווה והתפתח בשנות ה-60. רק לאחר כעשור זכתה אמנות הלחימה הזו בפרסום גם בארה”ב ובשנת 1974 איגוד הקראטה המקצועי (PKA) החליט לערוך את אליפות העולם הראשונה בקיקבוקס – עובדה שהכניסה אותו לתודעה העולמית.

ניתן להבין כבר מהשם האמריקאי, כי מדובר באומנות לחמה המשלבת בעיטות (kick) ואגרופים (boxing). כיום, קיימות שתי הגדרות עיקריות להסבר המונח:

  • הגדרה הצרה ומדויקת – השימוש במושג הצר מתייחס לאומנויות לחימה מסגנונות שונים, המהוות בעצם את הקיקבוקס המקורי. אומנויות הלחימה הנ"ל הן: קיקבוקס הולנדי, קיקבוקס יפני וקיקבוקס אמריקאי.
  • הגדרה רחבה – שימוש רחב יותר במונח זה, מתאר את כלל אומנויות הלחימה השונות, אשר בהן  משולבות אגרופים ובעיטות, למרות שהן מגוונות ושונות זו מזו בתכלית. בין מגוון אומנויות הלחימה האלו ניתן למנות את האיגרוף התאילנדי, איגרוף צרפתי, איגרוף בורמזי, סאנדה, קראטה ועוד.

 

סוגי אימוני קיקבוקס

ישנם כמה סוגים של אימוני קיקבוקס, כאשר הם מאופיינים בדברים שונים:

  • אימוני קיקבוקס אירובי – אימוני אירובי אינטנסיביים, מאופיינים בדופק גבוה, שבו מתרגלים את הטכניקות והפעולות של הקיקבוקס באוויר. האימונים מסודרים ברצפים נבנים וכוללים לרוב מוזיקה וקצב פעילות גבוה.
  • אימוני קיקבוקס שקים – אותן טכניקות ומכות שמתרגלים באימון הקיקבוקס האירובי, רק שבמקרה הזה המכות מופנות אל שק אגרוף מקצועי. באימון מסוג יש דגש על הטכניקה של המכות, שתוביל למעשה לעוצמת מכה יותר חזקה.
  • אימון קיקבוקס אישי – לרוב אימון המותאם למתאמן במאמץ גבוה מאוד. כל הפוקוס והיחס מופנים אל המתאמן ולכן, ההתקדמות, שריפת הקלורית והלמידה מואצים. אימוני כאלו מתאימים גם למתאמנים מתחילים, שרוצים ללמוד את הבסיס לקיקבוקס בצורה טובה וגם למתאמנים מקצועיים, שמבקשים לשפר את הביצועים שלהם. אימון מאוד חוויתי וכיפי.

 

אימוני קיקבוקס – יתרונות

  • איזון נפשי – הקיקבוקס הוא אומנות לימה פיזית, אך בדומה לשאר אומנויות הלחימה – הוא טומן בחובו רבדים רגשיים ונפשיים, אשר אלה עשויים להשפיע על המתאמן במהלך האימונים ואף בחייו הפרטיים. חלק בלתי נפרד מלימוד ואימוני קיקבוקס, הוא לימוד השליטה העצמית של המתאמן. במהלך האימונים ילמד כל מתאמן כיצד לפעול נכון ולמצוא את השקט הנפשי גם בסיטואציות מלחיצות.
  • כושר גופני – אימוני הקיקבוקס משפרים מספר אלמנטים הקשורים לכושר, ביניהם קואורדינציה, סבולת לב ריאה, שיווי משקל, כוח, גמישות ועוד.
  • הגנה עצמית – עם כל הצער שבדבר, האלימות היא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום. כך יוצא, שהגנה עצמית היא כנראה היתרון הראשון שניתן לחשוב עליו.

 

רשימת ציוד חובה לאימוני קיקבוקס

על מנת להתאמן או להתחרות בקיקבוקס, יש להצטייד בציוד הבא:

  • כפפות פתוחות או חצי פתוחות-  מיועדות לספורט MMA  או לחימה משולבת.
  • כפפות שק – מתאימות לשק אגרוף. בעלות ריפוד ומתאימות גם לאימוני קרוספיט, איגרוף קלאסי, איגרוף תאילנדי ו-MMA.
  • כפפות אגרוף – מיועדות לאגרוף קלאסי ותאילנדי. כמו כן, מסייעות להגן על יד המתאמן העוטה אותן ומפרק היד.
  • מגני שיניים – מגן העשוי מסיליקון, אשר מטרתו להגן על הלסת העליונה. בנוסף, מטרתו של המגן לבלום את הזעזוע שנוצר כאשר הלסת חוטפת מהלומה מהיריב ובכך מעניק הגנה על השיניים. ישנם מגני שיניים "כפולים" המיועדים להגנה גם על הלסת העליונה וגם על הלסת התחתונה, אך אלו פחות שכיחים משום שהם מקשים על הנשימה והדיבור וכי הם מחייבים לסגור את הפה באופן תמידי.
  • מגן ראש – אחד מהאזורים שיותר חשוב לשמור ולהגן עליו מפני פגיעות, הוא הראש. על מנת להגן על הראש וקדמת הפנים מחבטות במהלך האימונים או התחרויות, חשוב ביותר לבחור במגן ראש מקצועי שיכסה כמה שיותר חלקים בקדמת הפנים.
  • מגן עצם – על מנת להתאמן בבטיחות ולמנוע פציעות שלא יאפשרו להמשיך בשגרת אימונים רציפה, חשוב להצטייד במגני עצם איכותיים. בעזרת מגנים אלו, ניתן לספוג חבטות מבלי להיפצע או לשבור את העצם במקרים קיצוניים

 

בנוסף לרשימה זו, ישנם כמה פריטים שאמנם אינם בגדר חובה, אך בהחלט מומלץ לעשות בהם שימוש בזמן האימונים, כגון:

  • קרסוליות המעניקות תמיכה לקרסול במהלך האימונים ומפחיתות מהלחץ המופעל על העקב
  • מגן מרפק המונע פציעות וחתכים בעת נפילות או חיכוכים על מזרן האימונים.

 

ציוד Kickboxing – מגן

על מנת להתאים בצורה הטובה ביותר את הציוד עבור אימוני קיקבוקס או כל אימון בענף האיגרוף, חשוב ומומלץ לפנות לקבל ייעוץ והכוונה לאנשי מקצוע מומחים בתחום, בדיוק כמו המומחים שלנו בחברת מגן. אנו מתמחים באספקת ציוד לחימה איכותי ומותאם לסגנונות אומנויות לחימה שונים.

אצלנו תוכלו להנות ממגוון ציוד הגנה המותאם לילדים נשים וגברים כאחד.

לכל שאלה והתייעצות, מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו בדרכי ההתקשרות הבאות:

טלפון – 054-4864900

מייל – info@magenpro.co.il

פוסטים אחרונים

בלוג
רוני כספי

שק אגרוף ביתי

מבקשים לקנות שק איגרוף לבית או למכון? באתר המוביל של חברת מגן תמצאו מבחר גדול ואיכותי של שקי איגרוף. לא יודעים איך בוחרים שק איגרוף? אם אתם מתלבטים איזה שק איגרוף לקנות, שק ריק או מלא, או באיזה משקל, לרשותכם עומד הצוות של חברת מגן הזמין לסייע בבחירת שק איגרוף מומלץ וגם יכולת לייעץ לכם איך להתאגרף נכון. כמו כן, לפניכם כמה דגשים שיעזרו לכם בבחירת שק איגרוף שיתאים לכם.

קרא עוד »
בלוג
רוני כספי

כפפות אגרוף זולות

מה לבחור – כפפות איגרוף תאילנדי, כפפות אימון מקצועי או חובבני? כפפות אגרוף משמשות לאימוני אומנויות לחימה כמו אגרוף קלאסי, אגרוף תאילנדי, MMA, קרב מגע ועוד. מבקשים לקנות כפפות אגרוף מומלצות? מחפשים אחר כפפות איגרוף זולות? באתר המוביל של מגן תמצאו מענה שלם עם מבחר עשיר ומגוון של כפפות אגרוף מסוגים ורמות שונות, מכפפות אגרוף חובבני ועד כפפות אגרוף מקצועיות וכפפות אגרוף תאילנדי.

קרא עוד »
בלוג
רוני כספי

ציוד אגרוף למתחילים

אימוני איגרוף למתחילים תרגילים וציוד מומלץ. אגרוף הינו סוג של ספורט יחסית קל ליישום, שאינו נדרש בציוד רב בכדי להתחיל להתאמן. באתר המוביל של מגן תמצאו כל ציוד אגרוף למתחילים הנדרש לכם, לרבות כפפות, שק אימון, ביגוד וכדומה. רוצים לדעת מה נדרש לאגרוף למתחילים? רוצים להבין איזה ציוד לקנות או איך להתאמן על שק אגרוף? לפניכם כמה המלצות ודגשים בסיסיים בנושא.

קרא עוד »
בלוג
רוני כספי

ציוד למאמני כושר

מחפשים ציוד למאמני כושר לאימונים אישיים? באתר המוביל של מגן תמצאו מענה איכותי עם מגוון עשיר של ציוד כושר למאמנים, מעולה לאימונים אישיים. לבחירת ציוד ספורט למאמנים עומד לרשותכם צוות החברה, ובנוסף לפניכם רשימה של סוגי ציוד לאימון אישי שתוכלו להזמין ישירות דרך האתר המתקדם של מגן.

קרא עוד »
דילוג לתוכן